Znaczne zmniejszenie emisji CO2 dzięki transportom intermodalnym

blog

Znaczne zmniejszenie emisji CO2 dzięki transportom intermodalnym


Dla naszego klienta Covestro realizujemy transporty intermodalne do Polski. Ładujemy kontenery-cysterny w oddziale produkcyjnym Covestro w Antwerpii i przewozimy je samochodami do Combi Terminal Twente (CTT) w Rotterdamie. W CTT są one przeładowywane na pociągi i jadą nimi do jednego z terminali kontenerowych w Polsce. Po przybyciu do Polski zajmujemy się także ostatnią częścią ich drogi, czyli dostawą do odbiorcy.

Transport intermodalny jest transportem zrównoważonym. Dzięki realizacji transportu do Polski pociągiem zamiast samochodami zmniejszamy emisję CO2 o około 46 procent. Dla przykładu: podróż pociągiem to odpowiednik 88 ruchów transportowych po drodze. Od niedawna to samo robimy w Dormagen w Niemczech, gdzie Covestro także ma swój oddział produkcyjny. Z Dormagen kontenery-cysterny przez Duisburg jadą koleją do Polski. Dzięki naszym wysiłkom, aby czynić transporty jak najbardziej zrównoważonymi, wspieramy Covestro w urzeczywistnianiu jej ambicji: ‘To make the world a brighter place’.

Widoczność w czasie rzeczywistym i możliwość łączności stają się coraz ważniejsze, dlatego nasze kontenery-cysterny mają system track & trace. Dzięki temu możemy nie tylko widzieć, gdzie kontener się znajduje, ale także na odległość śledzić temperaturę produktu. W chwili rozładunku poliole muszą mieć temperaturę pomiędzy 20 a 30 stopni Celsjusza. Dzięki temu dyspozytorzy naszego oddziału w Kutnie w Polsce, jeszcze kiedy produkt jest w drodze, widzą, czy po przybyciu będzie on musiał zostać podgrzany w kontenerze-cysternie. Można to wtedy zaplanować w grafiku, tak aby także to ostatnie ogniwo w łańcuchu dostaw, od terminalu do klienta końcowego, zostało zrealizowane w jak najbardziej wydajny sposób. Nasz zleceniodawca także może obejrzeć status kontenera na naszej platformie internetowej i dzięki temu wie, że może nastąpić odstępstwo od ustalonego z klientem terminu dostawy.

Oferujemy partnerstwo full service. Po przybyciu kontenera-cysterny do Kutna nasza dyspozytornia ustala z klientem, kiedy chce otrzymać produkt. To może być wcześniej, ale także później, jeżeli np. w zbiorniku na zapasy klienta nie ma jeszcze odpowiedniej ilości miejsca. Równocześnie możliwe jest uzgodnienie przedziału czasowego na dostawę, dzięki czemu unikamy godzin oczekiwania i powiązanych z nimi kosztów. To sytuacja korzystna dla obu stron!

Tonny Wolberink,

Commercial Manager Liquid Bulk Logistics Nijhof-Wassink

Autor:  Tonny Wolberink
Tonny Wolberink | Commercial Manager Liquid Bulk Logistics

Bądź na bieżąco

Chcą Państwo na bieżąco uzyskiwać informacje o aktualnościach w firmie Nijhof-Wassink? Zachęcamy do subskrypcji naszego newslettera.

Wprowadź prawidłowy adres e-mail.

Wyrażam zgodę na przesyłanie newslettera i potwierdzam adatvédelmi nyilatkozatot przeczytanie.